news 22 02Реформа освіти в Україні набирає обертів. Враховуючи процес децентралізації влади, перед територіальними громадами постає питання і управління освітою. Створення ефективної системи освіти є завданням складним та надзвичайно відповідальним. Тому для освітян є важливим мати дієвий інструментарій для цієї роботи. Одним із таких може стати шкільний документ «Кодекс безпечного освітнього середовища».
Головною метою кодексу у закладі є навчання дітей та дорослих безпечній взаємодії у навчально-виховному процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих, зокрема батьків, опікунів або працівників навчальних закладів. Він реалізується через розробку та запровадження навчальним закладом критеріїв безпеки дітей та дорослих, через знайомство з особливостями функціонування безпечного освітнього середовища. Разом з тим, документ «Кодекс безпечного освітнього середовища» передбачає навчання дітей, молоді, батьків, освітян, працівників дитячих та навчальних закладів правилам безпечної поведінки особистості, формування навичок уникнення потенційних ризиків та небезпек, а також навичок подолання труднощів у власному житті.
Український фонд «Благополуччя дітей», продовжуючи свою діяльність у напрямку попередження насильства над дітьми, у співпраці з активними представниками дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів розпочав роботу з розробки та апробації шкільного документу «Кодексу безпечного освітнього середовища».
20-21 лютого 2017 р. у місті Києві відбувся перший семінар-тренінг з розробки «Кодексу безпечного освітнього середовища». В ньому взяли участь заступники директорів з виховної роботи, практичні психологи, соціальні педагоги з 9 шкіл та навчально-виховних комплексів Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Київської, Черкаської областей України.
Учасники ознайомилися з компонентами освітньої безпеки та особливостями взаємодії в рамках Кодексу безпечного освітнього середовища, обговорили особливості процедури контролю та дотримання положень Кодексу та розробили алгоритм його впровадження в навчальних закладах. Як зазначила пані Тетяна з Донецької області: «Шкільні статути не працюють в повній мірі, оскільки містять загальні фрази, які діти часто просто не розуміють. Ми робимо багато чого у школі, але ця робота є несистемною, а Кодекс дозволяє упорядкувати правила, поведінку».
«Кодекс безпечного середовища вчить дітей, батьків, вчителів думати, зважувати, робити висновки і діяти», - такого загального висновку дійшли учасники семінару-тренінгу.
Наступним кроком є практична робота щодо напрацювання положень Кодексу учасниками семінару-тренінгу та перші кроки до його впровадження. Восени спеціалісти зустрінуться знову, аби обговорити результати та визначити подальші дії.
Захід організовано в рамках проекту «Попередження сексуального насильства та сексуальної експлуатації дітей у Східній та Центральній Європі», що впроваджує ВБО Український фонд «Благополуччя дітей» у партнерстві з Empowering Children Foundation (Польща) за фінансової підтримки OAK Foundation.